Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cirkusová pedagogika a možnosti její aplikace v hodinách TV na 1. stupni základní školy
Šťastný, Benjamin ; Kainová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Práce se zabývá cirkusovou pedagogikou a vývojem samotného cirkusu s hlavním zaměřením na nový cirkus a výukové formy cirkusu. Zkoumá možnosti využití cirkusové pedagogiky v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základní školy. Popisuje možnosti výuky některých disciplín v podmínkách klasické tělocvičny, která není vybavená speciálně na výuku cirkusových disciplín. Jako hlavní disciplíny z hlediska aplikovatelnosti zkoumá pozemní, párovou nebo skupinovou akrobacii, ekvilibristiku a žonglování. V praktické části je představen výukový plán sestavený na základě metod a postupů cirkusové pedagogiky a konzultace s odborníky z oblasti výuky Nového cirkusu a cirkusové pedagogiky. Dále je představen záznam z praktického odvedení lekcí se čtyřmi třídami v hodinách TV na ZŠ na prvním stupni a reflexe a zhodnocení průběhu lekcí. Klíčová slova akrobacie, cirkusová pedagogika, cirkus, nový cirkus, pedagogika, žonglování
Orientace v morální dimenzi dětských skupinových her - vliv zkušenosti s cirkusovou pedagogikou
Licholetova, Kateřina ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Kuruczová v návaznosti na Piagetovy výzkumy morálního usuzování dětí zjistila, že u dětí ve školním věku vývoj orientace v morální dimenzi hry organizované jako soutěž výrazně předbíhal vývoj orientace v morální dimenzi hry organizované jako spolupráce. Podle Kuruczové značné rozdíly v míře orientovanosti mezi oběma typy her mohou souviset s tím, jak běžné školní instituce staví na soutěžní ideologii, čímž podporují cit pro sociální vztahy v herním soutěžení na úkor citlivosti v herní spolupráci. Diskutovala poté, že by tomu mohlo být jinak u dětí se zkušeností s cirkusovou pedagogikou, která staví na ideologii spolupráce. Cílem této práce bylo přispět k Piagetově teorii vývoje morálního usuzování dětí a prověřit, zda se alternativní zkušenost dětí projeví na jejich morální orientaci v rámci dětských skupinových her a v rámci přechodu od heteronomie k autonomii v chápání imperativu poslušnosti vůči autoritě. Teoretická východiska zahrnují hlavní poznatky Piagetovy teorie morálního usuzování dětí. Následně se zaměřují na ideologii cirkusové pedagogiky a sociálního cirkusu, včetně poznatků o jejich pozitivním vlivu na vývoj dětí a mládeže. Metodou výzkumu byly klinické rozhovory o morálně problematických příbězích. Výzkumný vzorek tvořilo 79 respondentů se skladbou jednotlivých skupin dětí, které...
Dokumentární fotografie: Fenomén nový cirkus
Mikolandová, Anna ; Géla, František (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Hlavním tématem této praktické bakalářské práce je nový cirkus. Tento druh dramatického umění v sobě kombinuje prvky tradičního cirkusu s prostředky scénických umění, jakými jsou např. tanec, hudba nebo výtvarná umění. Práce popisuje jeho základní principy a představuje českou novocirkusovou scénu, a to převážně formou fotografie. Teoretická část dále rozebírá specifika fotografie scénických umění a zabývá se jejich fotografováním za použití postupů dokumentární fotografie. Bakalářská práce je doplněna o rozhovor s dokumentárním fotografem Bohdanem Holomíčkem.
Žonglování jako dramatický jazyk
Blaha, Lukas ; JARCHOVSKÝ, Adam (vedoucí práce) ; CAPKO, Štefan (oponent)
Diplomová práce pojednává o žonglování a zejména jeho scénickém potenciálu pro divadelní tvorbu a komunikaci. Nejprve se budu zabývat historií žonglování od jeho počátků v tradičním cirkuse přes jeho vývoj v rámci nového cirkusu až do dnešní doby, a jeho současné pozici ve scénickém umění. Pro přesnější a konkrétnější výklad o novodobém žonglování a jeho směrech rozeberu a srovnám tvorbu tří současných žonglérských uskupení na evropské scéně.
Novocirkusový trénink
Smolková, Veronika ; ŠTEFANOVÁ, Veronika (vedoucí práce) ; BRTNICKÁ, Eliška (oponent)
Práce se zabývá základními metodami novocirkusového tréninku zaměřeného na závěsnou akrobacii. Popisuje můj vlastní systém a metodu tréninku, které jsem si sestavila za dobu, po kterou se závěsnou akrobacií, akrobacií obecně a jejím praktikováním i učením zabývám. Předmětem práce je zdůraznit důležitost funkčního a komplexního (novocirkusového) tréninku jako základu pro kreativní proces v rámci této cirkusové disciplíny. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První se zabývá fyzickou přípravou. Popisuje především moji vlastní metodu, nazývanou Zvířátkový trénink, která slouží pro rozcvičení, mobilizaci, posílení a protažení různých částí těla. Druhá část práce se zabývá psychosomatickou přípravou. Zasazuje závěsnou akrobacii do kontextu cirkusových disciplín a popisuje její specifika. Pojednává ale také o tématech, jako jsou například strach, bolest, koncentrace, bezpečnost, a nastiňuje jak s těmito faktory pracovat. Poslední část práce demonstruje můj osobní přístup ke kreativnímu procesu v rámci závěsné akrobacie na příkladu tvorby konkrétního artistického čísla na statické visuté hrazdě.
Cvičební náčiní na divadle
Joura, Adam ; CIHLÁŘ, Ondřej (vedoucí práce) ; PACHL, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce je teoretickým shrnutím toho, jak se prakticky může využívat cvičební náčiní jako je třeba švihadlo, lano či trampolína na jevišti nejen jako rekvizita či dekorace. Měla by poukázat na fakt, že je lze využít nejen v divadelním žánru jako je nový cirkus. Jasný důkaz může být i absolventské představení Barunka is leaving, kde pomohli vystavět prakticky jeden celý obraz.
Pohybová průprava netanečních performerů z oboru nového cirkusu
Válková, Monika ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; BRTNICKÁ, Eliška (oponent)
Hlavním cílem této práce je vytvoření modelového tréninku pro pedagogy pohybové výchovy, kteří vyučují netaneční perfomery z oboru nového cirkusu. Vytvořený trénink je inspirován principy moderních tanečních technik Josého Limóna a Marthy Graham. Práce je zaměřená na pohybovou výchovu amatérů, ale může být inspirací i pro výchovu profesionálních umělců.
Nový cirkus jako dramatické umění. Analýza inscenací nového cirkusu jako cesta k jeho estetickému diskurzu
Štefanová, Veronika ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Drozd, David (oponent) ; Pšenička, Martin (oponent)
Mým cílem je v disertační práci představit nový cirkus jako druh dramatického umění. Vytvořila jsem proto základní rámec pro analýzu nového cirkusu a navrhla jsem terminologii pro pojmenování jeho specifických vlastností. Tato terminologie vychází především z českého teatrologického prostředí. V disertační práci také popisuji nový cirkus jako součást více diskurzů - historického, estetického, kulturně-politického i pedagogického -, což rovněž určuje jeho multidisciplinární charakter. V teoretickém vymezení nového cirkusu vycházím z některých úvah obsažených v díle Estetika dramatického umění Otakara Zicha a v knize Estetika performativity Eriky Fischer-Lichte. Nový cirkus v disertační práci popisuji z formálního i obsahového hlediska, abych mohla ukázat, jakým způsobem se cirkusová složka ve vztahu ke složce divadelní proměňuje a nabývá na významu. Disertační práce je rozdělena na pět hlavních kapitol. V Úvodu stanovuji základní téma, cíle disertační práce, metodu, terminologii a teorie, z nichž v disertační práci vycházím. V kapitole Nový cirkus a tradiční cirkus představuji historii a vývoj tradičního i nového cirkusu ve vybraných zemích (Francie, Kanada, USA, země Skandinávie), které považuji z hlediska vývoje cirkusových umění za důležité. V kapitole nazvané Analýza inscenací zahraničního...
Francouzský nový cirkus a jeho stopy na české divadelní scéně
Skalová, Dominika Antonie ; Vacula, Richard (vedoucí práce) ; Voldřichová - Beránková, Eva (oponent)
Bakalářská práce Francouzský nový cirkus a jeho stopy na české divadelní scéně se zabývá vznikem, vývojem a současným postavením žánru nového cirkusu ve Francii a v České republice. V první části definuje pojem nový cirkus a zkoumá okolnosti, za kterých se vyvíjí. Nejvíce se věnuje současné situaci tohoto žánru v zemi jeho původu - popisuje nejvýznamnější novocirkusové společnosti a festivaly, zmiňuje možnosti cirkusového vzdělání ve Francii a postavení tohoto žánru v rámci francouzské kulturní scény. Druhá část se zaobírá vlivem francouzského nového cirkusu na českou kulturní scénu. Mapuje příjezdy jednotlivých cirkusových seskupení, sleduje nárůst spolupráce a hledá příčiny tohoto vývoje. Práce se zabývá jak návštěvami francouzských společností na našem území, tak společnými česko-francouzskými projekty. V poslední části uvádí na příkladu Cirk La Putyka přijetí novocirkusového žánru v České republice. Poukazuje na nově přicházející trend česko- francouzské spolupráce. Ta se přestává omezovat na jednosměrný příliv francouzského cirkusu do České republiky a začíná se rozvíjet i v opačném směru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.